onsdag 2 oktober 2013

B som i Bäddat

Vissa perioder i livet känns det som att någon kopplat på warp-speed och världen rusar förbi. Så har det varit för mig ett tag. Det har tyvärr inneburit att alla mina blogginlägg som snurrar runt i torktumlaren som kallas huvud inte hittar ut på nätet i den takt jag vill. Det där med ambition och verklighet går ju inte alltid ihop som man tänkt sig.

Den här veckan har jag hunnit en sväng till huvudstaden för möte med bästa sortens kollegor. Med mig hade finfin kollega som tyckte stortstan var just stor. Allt gick så fort och inte så mycket blev som tänkt så inte ett enda foto han jag knäppa!

Idag när jag snabbsurfade igenom mina älsklingsbloggar snubblade jag över den här utmaningen. Jag kände på en gång att det där är något för mig. Dels för att få upp tempot på bloggande och dels för den goda saken. 

Så från och och med nu blir det bokstavsutmaning - en om dagen. Gå gärna in och kommentera bloggen hos Fröken Foto en krona per kommentar går till bröstcancerfonden.

Idag är det bokstaven B som i BÄDDAT


Veckade örngottsband, nymanglade lakan med lavendeldoft -
 det är vardagslyx för mig.

På jobbet kallar de mig för stryknazist.
 Det är inte sant och jag erkänner villigt att jag gärna 
strukit ännu mer om jag känt att tid och ork räckt till. 


Nybäddat


Tången man använder för att vecka örngottband. 
Den här godingen fick jag leta efter länge och till slut var 
det bästa sortens syster som hittade den till mig.

Häng gärna med i utmaningen du också!


1 kommentar:

  1. Finns det något bättre än nybäddat? Inte mycket i alla fall :) Riktigt snyggt B!

    kram kram Malin

    SvaraRadera