lördag 5 oktober 2013

Höststädning och fotoutmaning

Härliga helg! Idag har vi tagit tillfället i akt och höststädat gården. Det är något befriande över att städa, plocka, kratta och klippa gräsmattan en sista gång. Vi har också hunnit med att se tio veckors vita hundvalpar. Jag tror barnen (och mannen) var i himmelriket.

Nu är fastubron höstfixat och grannarna kan ha visning på sitt hus 
i morgon utan att behöva skämmas för grannarnas stökiga gård :-)

Bäddat för höstmys med varm choklad och ostmackor.


Dagens bokstav i utmaningen är E.

För mig blir det ED som i sanningsed.
Den här fina lagboken har jag ärvt efter min morfar som var polis.





När jag öppnade boken för att fota vittneseden som finns på insidan av pärmen fick jag en chock. 
Lagboken är stämplad med med en stämpel från mitt jobb.
 Det är bara det att min morfar var polis i Stockholm och har ingen 
anknytningen till vår nordligaste landsända....
 Jag måste nog ringa mormor imorgon och förhöra mig på hur det ligger till.

Kom ihåg att kika på andras utmaningstolkningar. Lämna en kommentar hos 
Sara eller Malin så blir det mer pengar till cancerforskningen.

2 kommentarer:

  1. Hallå! Vad kul med den gamla lagboken om du inte orkar läsa brukar de vara fina som bokstöd :) Ha en härlig fortsatt söndag Karin

    SvaraRadera
  2. Häftigt! Då har du lite att läsa :)

    kram kram Malin

    SvaraRadera