onsdag 23 oktober 2013

W som i moffa

Det här är min (våran) moffa - William
Han är mitt W i månadens utmaning. Bildkvallan är ju lite så där eftersom jag fotat av mitt gamla fotoalbum :-)

Moffa William var polis i Stockholm. Efter det blev han företagsledare för ett transportföretag.
Tyvärr blev han sjuk i Parkinson redan när jag var liten. Han var sedan sjuk under hela min uppväxt och somnade in sommaren jag gick i 8-an.
Som ni ser på bilderna var det en riktig snygging. Han hade bruna ögon. Det sägs att de blev alldeles svarta när han blev arg.

Med moffa på landet. Det var härligt på landet. Här hade man tid och allt var så stort. Det var säkert 1 km till lekstugan (troligen inte, men benen är ju kortare när man är liten)




Moffamys! Den nedre bilden är jag och moffa och den övre bilden är Lilla S med sin moffa.
Moffa var en jäkel på att spela dragspel. Han var i många avseenden före sin tid och det är en stor sorg att han inte fick vara med och se vilka fantastiska barn och barnbarn och barnbarnsbarn han har idag. Jag tror att han hejjar på oss från sin himmel. Drar en repa på dragspelet och ser till att vi har det bra - allihop. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar