fredag 27 september 2013

Fredagsfis

Det har varit en lång vecka i snorets tecken. Jag låter fortfarande som en 15-åring i målbrottet och orken är inte vad den borde vara. Därav den oförlåtligt långa bloggpausen.

I vår lilla stad har det varit ett förfärligt regnande hela veckan. I mitten av veckan fick regnet sällskap av snö och jag var färdig på att gå i ide. Idag har det varit lite bättre - det har i alla fall inte regnat ihållande.

Jag tog tillfället i akt och räddade sommarens sista ros från att dö frostdöden. Nu får den förgylla spegelbyrån i sovrummet tillsammans med ett bröllopsfoto och lite väldoft.

Ja inte är det ofta det ligger två lagböcker där maken förvarar sin kvällslektyr. Där ligger det oftare "Gör Det Själv" eller Julakatalogen. Man skulle kunna tro att maken slagits av någon obotligt lust att förkovra sig i 1792-års Handelsbalk men jag tror tyvärr inte det. Snarare är det så att här ligger två askar/lådor och väntar på att bli till. Jag lovar att jag ska visa resultatet sen. Fast egentligen är det ju redan en låda - den fantastiska teaklådan som pappa tillverkade när jag pluggade. Det var innan man kunde ha lagboken i paddan det...


Ha en skön fredagskväll allihop!
 Själv ska jag lyssna på Malena Ernmans version av den här fantastiska låten. 
Den spelades på vårt bröllop och kommer alltid att ligga mig varmt om hjärtat!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar