torsdag 10 oktober 2013

jag, jag och jag

I fotoutmaningen har vi idag kommit fram till bokstaven J
Jag låter den ganska självklara JULEN passera förbi. Jag vill gärna att alla helgons dag ska passera innan jag börjar fundera på julen.

Idag blir det istället JAG
Vi hör ju ofta att människor bara är intresserade av jag, jag och jag - att man ställer sig själv föra alla andra. Jag tänker, trots detta, fundera en stund kring vem är jag och för vem är jag. Hur man än vänder på det är jag den viktigaste personen i mitt liv - annars fanns ju inte mitt liv.

Vem är jag - lite så där lagom hemlig här. Detta mest för att skydda de andra som kanske också förekommer här. Med tiden har jag dock blivit allt mindre hemlig. Det har en del att göra med innehållet och en del att göra med att de andra har allt större möjlighet att välja själv.

Det här är jag

Jag är ganska lik Gloria från Madagaskarfilmerna 
Kroppsmässigt är vi väldigt lika. Jag önskar dock att jag tog lika coolt på detta faktum som Gloria. Hon gör piruetter om man drar henne längs underlaget. Och ärligt - har du någonsin sett en så självklar ballerina?


Hoppsan en bild på mig :-) 
Med eld i håret och mördarblicken på 
Jag gillar feministfrisyrer med mycket färg. Jag är livrädd för att se ut som en tant.
jag är nog inte alldeles enkel att ha att göra med. 
Jag vill mycket, tycker att jag vet mycket och är världens sämsta på att ha munnen stängd. 
När jag gick ut 9an skulle jag bli präst eller stridspilot och min pappa höll på att smälla av. 
Nu blev det jurist och till min pappas förtjusning blev jag aldrig kär i någon slipsnisse.

Jag är sedan 13 år tillsammans med min bättre hälft. De här bilderna är ganska precis 10 år gamla. Det är finaste systern som har tagit dem och känslan är minst lika stark fortfarande.

Bilderna sitter på en canvastavla jag gjorde till mannen förra hösten. 
Han har en annan med visdomsorden från vårt bröllop - den har han på kontoret.
Pyssel är mitt sätt att koppla av och flytta fokus från hjärnan till händerna.


Jag gillar skor ( och handväskor) Det spelar ingen roll vad man har för kroppsmått - fina skor kan man alltid äga. Jag har ju dessutom ett jobb där klackiskor är både förekommande och vanligt. Jag har en liten samling på kontoret. De brukar väcka en del kommentarer bland mina kollegor och förra veckan var till och med landshövdingen in och inspekterade samlingen.

Utan mig ( och bästa mannen såklart) fanns inte de här finaste ungarna.
Det är tur att de har lite av oss båda - det kommer att rusta dem väl för livet. 
Att dessutom ha förmånen att få vara bonusförälder till andras underbara ungar - ja det är också en del av mig - en del jag aldrig hade funderat över om inte andra människor klivit in i mitt liv.


Jag avslutar med den här fantastiska låten som poppar upp lite här och var i mitt liv.


Ta väl hand om ditt JAG - du är den viktigaste personen i ditt liv!

Kom ihåg att kolla in hos Sara och Malin för att kommentera och ta en bloggpromenad.
 Båda bloggarna finns i listan till vänster.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar