tisdag 20 november 2012

Snälla tomten,

Ja nu är den här, tiden när leksakskatalogerna klipps i småbitar och görs till kort och önskelistor. I tidningshyllorna möts man av den ena mer avancerade julrätten, pyntet, dukningen än den andra.

Själv vill jag bara dra täcket över huvudet och hoppa direkt nyårsdagen!

Missförstå mig inte. Jag gillar jul. Jag gillar lugnet, friden och att vara med nära och kära. Det är hysterin jag inte gillar. Jag vill kunna köpa vita gardiner utan jultryck. Jag vill köpa saker som inte är presenter! Jag vill ha möjligheten att äta annan mat än julmat.

Nå jag ska sluta gnälla! Här är i alla fall den översta önskningen på lilla S önskelista. Rosa klackisar från din sko. Jag tror hon brås på sin mor den där bruden. ( den andra brås definitivt på sin far och önskar sig en häst)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar