söndag 18 november 2012

Gäster i mitt kök

Ibland kör jag fast i min matfantasi. Förut slutade det oftast med spaghetti och korv. Nu när 2/5 delar av familjen viktväktar och vi undviker fläskkött funkar inte denna klassiker.

Nu måste man utmana sina smaklökar ibland. Vår fina bonus vars smaklökar är mer inställda på saffran än på surströmming är en modig kille! Igår var det mögelost som testades. Tidigare har vi provat sushi och varit med vid bordet när vi andra år surströmming.

Med det modet i bakhuvudet blev jag så glad när jag hittade de här kryddorna idag! Namnet på påsen är ju ännu bättre. Till veckan ska jag prova kryddorna till falafel. Det ska bli mycket spännande!

Nästa gång du vågar dig in i en affär som säljer utländska läckerheter rekommenderar jag det här gula sockret. Det är stora sockerkristaller med saffran. Mycket gott!

Friskt vågat hälften vunnet!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar