måndag 26 november 2012

Året var 2002

Ibland har man inte roligare än man gör sig!

För 10 år sedan (!) var jag aktiv i kårstyrelsen för min studentkår på universitet i min stad. Jag var nyligen hitflyttad från långtboortistan och träffade alldeles fantastiska människor! Flera av räknar jag ännu till mina närmaste vänner.

Nu ska den fina studentkåren ha jubileum och vi gamla godingar är inbjudna för att ge vår bild av hur allting startade där och då. Med anledning av detta har vi under två måndagkvällar träffats på skype och pratat om hur det var och hur det blev.

Det hela kan nog sammanfattas med ett citat av Ior " du måste lära dig att vänta dig det oväntade Kristoffer Robin för då inträffar det väntade - helt oväntat"

Tänk att för tio år sedan fanns inte twitter, inte facebook, inte wikipedia, inte google (!). Som student fick man inte ha ett mobilabonemang eftersom man inte hade någon inkomst. George Bush blev president i USA och 11 september 2001 förändrades världen för alltid.

Inte heller youtube fanns. Som tur är fanns musik och en del av den finns nu i våra medier. Som den här, som spelades överallt under den tiden. Lyssna och känn hur du flyttas tio år tillbaka i tiden :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar