söndag 25 november 2012

sista söndagen i november

å det är dimman vid Lützen ute :-(
 
Jag försöker leta efter julinspiration och tar några små steg i taget. Ute har den stora stallyktan blivit med ljusslinga. Det är lite för många små opålitliga typer i mitt hus för att jag ska våga mig alltför många levande ljus.
 
 
 En minigran har fått flytta in i köket.
 

 
Idag har vi varit i skogen och plockat lingonris till
en stor kans till ytterdörren och kanske några mindre
som får pryda något skåp inne i huset.
 


 
Maja var väldigt intresserad av riset och påsen. Jag tror det var ett infall
av "Om inte Maja får komma till skogen så får skogen komma till Maja"
 


 
Gammelsixten var ordentligt nedbäddad i tvättkorgen. Barnen hade sett
 till att han hade både fårskinnsfäll och kudde - jag tycker inte att han
ser alltför lidande ut...
 
Nu håller vi tummarna för kallare värder till veckan så vi äntligen får lite frost och snö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar