torsdag 3 maj 2012

Shoppat

Vi har varit och shoppat med smådamerna. Eftersom det vankas både begravning, födelsedag och skolavslutning i samma veva gäller det att hålla tungan rätt i shoppingmunnen.

Den lilla gick lös på alla finskor i alla besökta skoaffärer. Sen trånade hon efter lackskorna med 12 cm klack på nilssons skor.. Hmm tror hon brås på mig...

Till slut kunde vi enas om ett par snygga blå ballerinaskor från HM. Till det blev det en underbar beige kofta med en katt. Passar lika bra med svart- eller jeanskjol som den rosa drömmen från Zara som ligger i ett paket och väntar på frökens femårsdag..

Den andra fjärten är ju alltid svårare. Hon ska ju inte köpa en grej om den inte kan köpas i djuraffären... Efter många om och med och ett ärligt svar att hon inte använder finskor fick det bli hennes egen version av fin.
Det blev en blå bommullskjol och högskaftade sneakers. Det tror jag passar henne bra. Hon ser ju ut som en stork så kjolen måste vara lite längre modell, annars blir det mus i kanten och det tycker inte jag är okej på en sexåring. Hon provade frivilligt och verkar känna sig fin.

Jag tycker det är jätteviktigt att bejaka att tjejerna är olika och att de båda får känna som fina utifrån sina preferenser. Jag kommer själv ihåg hur sur jag var på min mamma när jag inte fick bestämma själv vad jag skulle ha på mig. Jag vill inte att tjejerna ska känna samma sak. Det är inte min sak att avgöra vad som är fint och inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar