onsdag 23 maj 2012

Redlös, rådlös eller redo

Idag har jag haft en riktig njutardag! Jag har varit ledig från mitt schyssta kläder och klackiskor-jobb. Istället har jag stått i jeans, kängor och scoutskjorta!

Vi i scoutkåren har deltagit i en friluftsdag för en massa femteklassare - vår uppgift var sjukvård. Så vi har byggt bårar, gjort tryckförband och framstupa sidoläge.

Att vara i skogen är en riktig lisa för själen. Det var också en uppvisning i det kompetenta barnet. Herre je vad ungarna är duktiga när man låter dem tänka själv!

Det bli mer scouting i helgen när det blir hajk för hela slanten. Eftersom lilla S fyller år får jag försöka vara på flera ställen på en gång- superhjältecape på med andra ord.

Imorgon är det åter till verkligheten med klackigskor och ja just det togaparty på förskolan :-) Stolan, manteln och lagerkransen hänger på galjen. Bild kommer imorgon bitti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar