måndag 19 mars 2012

Vad var det jag sa..

Är nog bland de värsta talesätt jag vet! För mig är det som att säga att jag visste hela tiden att du skulle misslyckas. Å då är det ändå misslyckandena som vi lär oss av.

Under helgen har vi haft förmånen att ha huset fullt med fnissiga tonårskillar - så härligt. Jag som alltid trott att jag var mer av en tjejmorsa får inse att det är coolt med finniga fjortisgrabbar! Vilka bekymmer man kan ha över en rakapparat.

Jag har också blivit varse att en del människor fastnar i konflikter för konfliktens skull. Det finns ju alltid en risk när man matar små konflikter med småtjafs hela tiden. Det spårar ju lätt ur och eskalerar till en riktig konflikt. Om man sen lägger på förutfattade meningar och ovilja att förstå den andre - då minskar chansen för förståelse.

Av världens bästa coach fick jag den här boken i min hand. Den är verkligen toppen och kommer att ge mig nya insikter och verktyg för hur jag ska kunna möta människor på riktigt!


Det finns en plats bortom rätt och fel, jag möter dig där.
(Rumi, persisk 1200-tals poet)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar