tisdag 6 mars 2012

Många barn blir det ju

Idag har det varit många barn på min dagordning. Jag har varit på föreläsning om barn som bevittnat och levt med våld. Det var en förmiddag i ett rasande forskartempo. Det var bra, och som jurist är jag ibland väldigt skeptisk mot tyckare.... Eftermiddagen avlöpte i lugnare och mer strukturerat tempo. Det var nyttigt - jag har hört det förut men inte alltid förstått vidden av det som sägs. Jag måste få smälta det sen kommer ett längre inlägg om föreläsningen.

Många nya och nygamla vänner har jag träffat - kul! Jag har också sett hur formen för föreläsningen kan utvecklad om man släpper in sociala medier!!

På kvällen har jag lagat mat på stormkök med mina fina om än lite vilda scouter. Jag har lärt mig att oförmågan att läsa recept och ta instruktioner inte upphör för att man fyllt 25 år ( kanske beror på vem det är och vilket bagage man har..) Jag har också insett att jag ställer högre krav på min femåring än vad många föräldrar ställer på sin åttaåring.!!

Om någon vill baka lika mumsiga krabbelurer som vi gjorde finns receptet i länken- jo de blir godare på stormkök, men det funkar på spisen också. Ha en skön kväll alla fina!!

http://m.recept.nu/1.257513/recept.nu_redaktionen/efterratter_amp_godis/ris/krabbelurer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar