måndag 5 mars 2012

Pimpad trotjänare!

När jag flyttade till Luleå för 14 år sedan var det som student. Studenter har erkänt dåligt med pengar och en något bristande uppfattning om vad de ska gå till (öl, öl, öl, mat, öl osv.) därför väckte mitt beslut att köpa en strykbräda för 300 spänn förvåning för att inte säga bestörtning bland mina studenvänner. (Några andra vänner hade jag inte hunnit skaffa mig en vecka in på terminen långt hemifrån och i en tideräkning före både Facebook och sms.)

Att strykbrädan var blå och hade spak för att slippa klämma sig vid upp- och nedmontering var det ingen som brydde sig om. Synd för dem och tur för mig- jag fick en riktig kanonbräda som håller fint än 14 år senare. Idag fick det dessutom ett nytt fint överdrag och blev som ny. Från början hade jag tänkt köpa ett blå- och vitrandigt överdrag som jag spanat in i butiken Julias vita drömmar här intill. Men när jag hittade det här underbara vårgröna tyget på Åhléns var jag såld! Vilken tur att mannen har så fina kollegor som på ett litet kick kunde sy ett nytt fint överdrag till min gamla trotjänare! Nu blir det en fröjd att stryka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar