fredag 27 april 2012

Trött, tröttare, tröttast

Det är bara att konstatera att jag inte längre pallar att ha små barn! Efter tre nätter med magsjuka, mardrömmar om bin, en mygga som sticker randis ( mjukisvarelse), myror i sängen och en natt ensam med barnen är jag kaputt. Tänk att när barnen var riktigt små var jag ensam flera nätter i veckan- och tyckte det var ganska skönt! Nu är jag helt utmattad. Dels var det svårt att komma i säng, sen var det svårt att somna - varenda ljud hördes. När jag väl hade somnat vaknade jag av illvrålet C som drömde om myror(!) i sängen. Morgonen inleddes därefter med ösregn bara för att vi skulle cykla till skola, dagis och jobb. Nåja det är tur att man inte är gjord av socker!

När jag ser mina kollegor som har bebisar eller snart ska få bebisar känner jag ett visst medlidande med dem! Jag får ju i alla fall sova nästan varje natt. Dem tiden när man sov bara någon timme i stöten är tack och lov över! Tacka vet jag stora barn och tonåringar - deras sovvanor stämmer betydligt bättre med mina!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar