torsdag 26 april 2012

Lång dags färd mot natt

Jag sitter här i min ensamhet då mannen är borta i tjänsten, brudarna snarkar och bonusen är försjunken i Facebook och fotboll.

Jag och brudarna har tillbringat hela dagen tillsammans för att vänta ut de magiska 48 timmarna efter den eländiga magbacillen. Stortrollet spelade ut hela registret när jag, mot bättre vetande, föll för Sankt Bernardsögonen och lät henne stanna hemma. Eller vad säger ni om: arkeologiska utgrävningar i krukan med påskliljor, en burk sprayfärg och lite av varje..., en tugga av en rå lök, upp- och ihopfällning av solstol ungefär 200 gånger, race med cykelkärra m.m m.m

Imorgon blir det skola och förskola för båda brudarna!!

När man är solokvist framför TVn får man bestämma själv vad man ska se! Jag fastnade framför what not to wear på TLC. Jag har alltid varit road av vackra saker och vackra kläder och skor. Redan när jag var liten klev jag omkring i mammas två par högklackade skor (ett par blå och ett par rosa). Idag kan jag med stor njutning gå och lyfta i vackra skor. Att köpa kläder som sitter bra och gör att man kommer till sin rätt - det tycker jag är roligt! Några riktiga stilikoner finns det också i min närhet!

Av mina två brudar har jag en som verkar vara ganska ointresserad av kläder och verkar var mest nöjd i magnumkängor och lundhagsbyxor. Den andra däremot kan gå hur länge som helst i klädaffärer och kan byta kläder flera gånger om dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar