onsdag 11 april 2012

Genom ett regnigt Västerbotten

Just nu sitter jag i baksätet på en bil som susar fram genom norr- och Västerbotten på väg mot Umeå. Vädret är urtrist med regn och snöglopp. Jag som vill ha vår med vitsippor och rena fönster.

Jag tycker om att läsa i allmänhet och bloggar i synnerhet. Man får en virtuell tur i någon annans mokasiner. Bland mina favoriter finns mina drömmars hur som kan lyfta fram detaljer i det medta. En annan favorit är min hemliga bloggare som försöker förklara hur livet ter sin när man vuxit upp med våld, hot och övergrepp. Av dig lär jag mig varje dag!

Man får lite perspektiv på sitt liv ibland, mina drömmars hus skrev om sitt bio- rum häromdagen. Med mina familjehemsglasögon läste jag att de hade ett rum för biologiska föräldrar - va fint tänkte jag! Sen slog det mig att det nog var ett biorum hon menade... Haha vad man är enkelspårig ibland :-)

Igår fick jag en ny kamera- bättre begagnad och troligen alldeles fantastisk! Nu gäller det att försöka förstå hur den fungerar och kanske hitta någon bra fotokurs.

Ha en skön torsdag - imorgon är det fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar