söndag 15 april 2012

Laddade batterier

Vilken helg det har varit. Riktigt aprilväder med sol och snö om vartannat.

I lördagskväll hade vi besök av mannens föräldrar och brorsor med tjejer, det blev en nätt skara på 11 människor och en katt. Det var trångt men hjärtligt och härligt. Vi trotsade snögloppet och grillade kött och kyckling. Lite kallskuret, bröd och böner tillsammans med dagis ljuvliga potatisaioli och lite vin så var kvällen räddad! Många skratt blev det när livets allvarligheter och sällskapets geografikunskaper avhandlades.

Söndagen till ära fick jag en stund för mig själv på stan. Jag hann plocka ögonbrynen och shoppa lite. Vändan i bland barnkläderna till C var lika deppig som vanligt. Att ha en lång smal tjej som hatar rött och rosa är ingen enkel match! Det fick bli blå pojkchinos och en randig bommullströja samt en tröja att ha under koftor.

Ett par skor och en kofta till mig slank med av bara farten. Nu är jag kittad fö en helg i Stockholm med älsklingen.

På stan sprang jag ihop med en gammal bekant. Det var ett trevligt möte som skingrade några dimmor och gav mig nya bekanta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar