onsdag 15 februari 2012

Utvald

Jag skrev förra gången att jag tänkte anmäla mig som bloggare på Unicef.se. Jag gjorde det igår och tada! Dom ville ha med mig i gänget. (om man kollar på webben ser man att det är ett ganska stort gäng)

Vad tycker du är för varenda unge?

Livets lotteri
Jag har i dagarna tvingats eller fått tillfälle till att fundera över livets lotteri. Röda korset har haft en kampanj på sin webb där man fyller i vissa uppgifter och lottas var i världen man ska födas.
Att få vara trygg och få sina behov tillgodosedda ska inte behöva vara en lotterivinst - det är en mänsklig rättighet och de gäller faktiskt även för barn. Därför får en bild på C, Sixten och Randis illustrera hur det är när man är hundra procent trygg.

Ha en skön onsdag alla fina!

1 kommentar:

  1. Grattis till att du blivit bloggare för Unicef.
    Sorry att jag inte varit så aktiv på min blogg på ett tag. Har haft ett litet uppehåll med mitt pysslande, men nu har jag gjort några kort som snart kommer att visas. Så håll utkik! =)
    Kram

    SvaraRadera