tisdag 28 februari 2012

En riktig tröttmössa!

Idag är jag verkligen helt genomslut. Jag ( och mina kollegor) har varit på tjänsteresa i dagarna två. Det blev ungefär 50 mil i bil under dessa dagar - det känns i kroppen. Igår var vi i fina Jokkmokk som visade sig från sin vackraste och kallaste sida. På vägen dit "tvingade" jag min chaufför att stanna på det underbara fiket i Harads! 50 kr för kaffe och mjukkaka med brie och salami är ju som hittat. Extra bonus att miljön är underbar och man kan välja blommig kopp på fat till kaffet!!

En lång och givande dag avslutades med trerätters middag på hotellet. En av dem var en ren från himlen som jag sent ska glömma! En natt på hotell borde ju vara varje förälders dröm, men jag längtade faktiskt tillbaka till min egen säng.

Imorse drog vi vidare mot Gällivare över den fantastiska vägen förbi Porjus. Tyvärr blev det inga bilder, men det får nog en tur dit upp under midnattsolen...

Under tiden har barn varit borta och kommit hem ( lite motvilligt), "gamla" barn har hört av sig och varit ledsna, svåra beslut har fattats, möten har bokats och livet har varit lite uppochner ( som vanligt) därav min trötthet. Eftersom jag har världens bästa chef får jag ta sportlov torsdag och fredag. Då ska jag pussa på min familj, sporta och ha det alldeles underbart!!

Här kommer lite bilder från mina upplevelser av min resa. Om ni har chansen att åka mellan Jokkmokk och Gällivare - ta den ni blir inte besvikna!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar