torsdag 23 februari 2012

Fredagsmorgon

Den där Nalle puh han är kan det där med att sätta ord på sina känslor. Det är jag sämre på så jag snor ett av hans citat istället.

"Fastän det är förfärligt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den, som är nästan ännu bättre."

Så känner jag den här fantastiskt vackra fredagsmorgonen där solen går upp utanför mitt kontorsfönster. Vi har en fullspäckad helg framför oss med kalas och finbesök. Trots det känner jag mig inte stressad utan lugn och full av tillförsikt.

Jag är mer hönsmammastressad över att bonussonen ska tillbringa helgen och början av sportlovet på annan ort med människor jag inte träffat. Jag unnar honom det verkligen! Att få kliva in i ett hem som luktar bekanta kryddor och som inte har en hund som är som en elefantjord och få sova på morgonen utan två bonussyrror som börjar leka vrålapor före faan på lördagmorgon. Men det gör ju inte att man blir mindre orolig själv - herregud! Nå det är bara att ta ett snack med oron och förklara att han grejar det. Jag vill att alla mina/ våra barn ska känna att vi står bakom deras våganden i världen och att de alltid är välkomna hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar