lördag 6 november 2010

vinter och hårt arbete

Nu är det vinter nu är det vinter det var väl roligt hurra! Natten till idag och större delen av idag har det snöat här i stan. Det ligger ett snötäcke som är några centimeter djupt och det är vitt och vackert. Barnen älskar det och har rullat snögubbar och lagat allehanda snömat i lekstugan. På baksidan har snön täckt över de fula hålen efter traktorn (me like).

Det är inte annat än att det rycker lite (men bara lite) i jultarmen..

Trots det kalla vädret var det bara att attackera panelen på baksidan så byggkillarna kommer åt på måndag. Det är tur att vi har så flitiga medhjälpare i form av C och S.
C med kofoten i högsta hugg!

Jag måste bara sätta in en bild på min fantastiska novemberkaktus mitt bland alla byggbilder. Det är tur att jag kan titta på den när jag tittar ut mot baksidan :)

Här är nästa ni måste få se! Lilla S i full mundering med peruk, lasersvärd och klackiskor i plast. Hon har ett hårband som svärdshållare - och det är banne mig inte enkelt att äta russin i den där peruken!
Ha en skön lördagkväll! Här blir det slappa i soffan med en film. Imorgon blir det förhoppningsvis en sväng på hantverksmässan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar