onsdag 17 november 2010

svinkallt, kalastajm och en man från Tornedalen

Hej igen!

Det är ett tag sedan jag har gjort något inlägg här. Jag har varit mest i farten och inte haft tid och ork att dela med mig av mina upplevelser förrän nu.

Så här kallt hade vi häromdan -14,6 grader brrrrr! (imorsen åkte temperaturen ytterligare en bit ner till - 17,8 grader..)

Vi har haft kalastajm här i huset! Jag har stött på dessa lyxiga cake pops på den här fina bloggen. Det var jag tvungen att prova och jag kan lova att de föll i smaken hos damerna på kalaset. Det är marshmallows doppade i choklad och strössel.

Här är fina tröjan som bästa mommo har stickat till kalasbarnet! Jag önskar att jag kunde det där, men papper kommer alltid vara min grej framför stickor och garn!

Här är den fina koppen som jag har skrivit om. Tyvärr är jag inte riktigt kompis med min mobiltelefons kamerafunktion. (Bilden på den fina novemberkaktusen visade sig till exempel vara en film istället..)


Igår var jag en sväng till stora huvudstaden. Jag besökte ett fantastiskt seminarium om sociala medier som ett medel för rättsinformation. Det var jättespännande! Seminariet hölls på Riksarkivet - bara det var en upplevelse. Människor med vita hadskar och munskydd som "bläddrar" i en halvmeter tjock bok från böckernas begynnelse.
Väl i Stockholm hann jag också slinka in i några antikaffärer och prylaffärer. Det är bland det roligaste jag vet! Det här är nog en av dem där jag aldrig kommer att hitta något eftersom allt ligger överst... (ja du måste luta huvudet åt sidan för att se något - mobilkamera du vet)


När jag öppnade kylskåpet för att laga middag idag kunde jag med viss värme konstatera att jag verkligen har en man från Tornedalen. Där anser man inte att man har någon mat om man inte har korv i kylskåpet. I vårt nya fina kylskåp finns sådana där snitsiga hållare för flaskor av allehanda slag. Sådana är det tydligen lite ont om eftersom det är något annat som har hedersplatsen i vårt kylskåp!

Ha en skön onsdagkväll! Nu ska jag läsa Åsa Larssons svart stig som jag köpte på flygplatsen igår. Vilken kanonbok! Nästa gång ska jag skriva om mina nya fina presenter jag fått....







1 kommentar: