söndag 24 oktober 2010

vila - vad är det?

I bland behöver man lite frid i sitt liv. Det trodde jag att helgen skulle bjuda på - men det blir inte alltid som man tänkt sig. Storbruden var på egna äventyr fredag-lördag och vi andra hade fredagsmys med handling (händer aldrig) och korv på ICA MAXI :). En kväll i soffan med poppisar och dricka går inte av för hackor det heller.
Lördagen var planerad med besök av fina N och B från familjhemsutbildningen. Vi hade bakat så här smarriga muffinsar när vi skulle få så trevligt besök!
Jag hoppas vi kan bidra med lite styrka inför den resa de har framför sig!
På eftermiddagen blev den en lååång sväng till Ersnäs för kalas för familjen oktober (tänk att man kan pricka in fyra av fyra födelsedagar samma månad!) Eftersom jag övningskörde dit blev den en lång tur både i tid och i omväg.
Till middag dukade vi fint och njöt av en 70-tals klassiker i form av plankstek. Gourmet-barnen valde hemgjord pizza i stället men smakade gärna kött och potatismos.
Söndagen blev det badis och många åk i rutchkanan. Lilla S har nog varit en fisk i ett tidigare liv och brukar skrämma slag på andra föräldrar när hon bara försvinner under ytan. Tokiga unge! Stora J har tränat på undervattensvolter och blivit både sur och arg när hon inte kan på en gång. Det är inte lätt att sådan prestationsångest!
På eftermiddagen på bästa svärmor på besök. Med sig hade hon de här härliga grönsakerna - man blir ju glad bara av att se dem!

Det är alltid lika skönt att ha svärmor på besök - hon är bäst min svärmor! Hon har verkligen lärt mig att man aldrig slutar att vara förälder. Inte ens när barnen passerat 20 år och borde vara stora kan man riktigt släppa taget. Och varför är det så? Jo för att man vill dem väl och vill att det ska går bra för ens barn. Härda ut bästa B - och köp den där hunden. Jag lovar att gå ut med den!
Lite pumpalyktatillverkning har vi också hunnit med - och en sväng till kyrkogården för att tända ljus i minneslunden. Det är så himla vackert på kyrkogården den här tiden på året.
Ha en skön söndagkväll! Själv ska jag se ett avsnitt Morden i Midsomer och planera vad jag ska hinna med i Stockholm på onsdag när jag ska lära mig mer om juridiken i E-förvaltningen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar