tisdag 19 augusti 2014

teknikutmaning och efter regn kommer solsken

Det här med pysselutmaningar på internet är ju vansinnigt roligt! 
Det är ju där man gör saker man aldrig provat förut. 
En liten butik i Mörrum har en utmaning som pågår under augusti. 
Utmaningen består i att skapa en distressruta (det hade jag aldrig gjort förut)

Här är mitt bidrag 

Jag har (än så länge..) bara distresser i bruna toner så kortet fick bli clean and simpel i brunt.
En blomstämpel från gel á tins med vit sakurapenna runt kanterna.
Brun cardstock under rutan och en självhäftande bård från gömmorna.


Äntligen fick jag användning av den fina skrivmaskinen jag fick av bästa mamman på Sst.
 Hur skulle jag annars kunna skriva så här smått och snyggt.


Vad det står? - Efter regn kommer solsken



1 kommentar:

  1. Hej där!
    Vilken härligt höstlig distressruta. Passar fint åtminstone där jag bor, det blåser massor!
    Så kul att du har o dessutom använder en riktig skrivmaskin =) Jag spanar efter en sån där mörkgrön när jag är på loppis, dottern önskar en sån. Inte lätta att få tag på minsann.
    Tack för att du deltar i En Liten Butiks utmaning.
    Blåsiga hälsningar, Monica

    SvaraRadera