torsdag 7 augusti 2014

Husmoderstips från tanten

Jag får lite då och då höra att jag är en tant. Det kan möjligen bero på mitt tjat om underkjol/klänning, kläder efter väder, varannan vatten eller möjligen att jag gillar bröllop för vigselgudstjänsten (jag tror det var där det blev slutligt bekräftat att jag är en tvättäkta tant- det kan också vara vid de manglade sängkläderna).

Som den tant jag är kommer här några husmodersknep.

Mitt hem har invaderats av blomflugor. Finaste bonus kom ner för trappen som en elefantjord och vrålande Mariaaaa vi har ett probleeeeem. Det är små flugor överallt i badrummet, de sitter på toaletten. ( Ja, jag erkänner jag så framför mig hur flugorna satt och kissade). Det hela berodde såklart på att någon av mina underbara ungar slängt frukt i sopkorgen på toa. Detta ledde såklart till invasion av blomflugor.

Jag googlade (så mycket för den husmodern) och här är hur man utrotar de otäcka rackarna:
Städa bort all frukt och allt bröd som ligger framme. Spola mycket varmt vatten och diskmedel i diskhon - flugorna lägger ägg i rören. Gör en flugfälla av en del vinäger, en halv del honung och några droppar diskmedel. Så nu har jag en hoper små fällor i hela huset.


Efter sådana här utrotningsmanövrar måste man ju ta hand om sin utschasade kropp. Jag kan verkligen rekommendera den här snurrande fotfilen. Se till att hålla den i rörelse så du får hålfot (hihi) så kommer du att få så lena fina fötter. En omgång med krämen för spruckna hälar på det och du får riktiga babyfötter.


Så där det var allt från tanten :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar