måndag 11 augusti 2014

loppis och sista veckan på lovet

Tänk att helger har en raket i baken! Det finns inga dagas som går så fort som helger. Vi har i alla fall hunnit med trevligt besök och lite loppis på Hertsödagen. Jag var tyvärr besviken men några guldkorn fick komma med hem.

En ny handväska - man kan aldrig ha för många

En trevlig glasskål på fot


Å den här som lilla S spanade in på 100 meters håll och vägrade gå utan.


Det årliga städa,rensa, kasta och plocka tillbaka-rycket har genomförts. 
Det blev en hel del kläder till återvinning och en hel sopsäck att kasta. 
Men nu är det rent och fint - i alla fall i en kvart.


Bok- och pysselhyllan hos tjejerna


Mitt gamla virkade överkast får nytt liv hos lilla S. Den stora bruden som sover i överslafen 
behöver inget överkast och är ju inte helt pålitlig med saxar..


Åh vad jag är tacksam för den här! I en familj med sex personer går den nästan oavbrutet. 
Tänk så mycket svårare livet skulle vara utan de tekniska hjälpmedel vi använder varje dag.


Det fick vi prova igår när vi hade strömavbrott i två timmar - inte ens varmvattnet fungerade. 
Det var som att huset stannade när inte internet fungerade. Bara en gammal radio på batteri..


Den här lilla donnan har jag fått när jag var liten. Nu får hon pryda en lampfot i tjejernas rum.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar