onsdag 20 april 2011

påskpyssel och teknikens under

Är du en påskpynt- och pysslare? Det är inte jag. Påsk för mig är att sitta i en snödriva och grilla korv. På sin höjd kan jag sträcka mig till påskäggsletning och påskkärringar. Men pyssla och påskpynta det hoppar jag över.

Mitt påskpyssel bestod i stället av att göra ett kort till min mormor som fyller 79 år under påskhelgen. Inuti kortet finns ett collage med bilder på barnen så kortet fick bli ganska stort. Det är lite klurigt tycker jag att pyssla stora kort. Det här är A4. Det ser lätt ödsligt ut på kortet.

Om du tycker att du måste vrida huvudet för att se bilden från rätt håll beror det på att bilden är fotat med min sprajtans nya iphone. Vi är inte riktigt kompisar än, men det tar sig...




Lite mera pyssel - sommarminnen när C lärde sig cykla utan stödhjul och världens bästa gudfar kom med en polissiren till gula racern!

Ha en skön påsk! Själv tänker jag tillbringa den med världens bästa svärisar och några prommisar och kanske en och annan övningskörningstur. Det är dags att träna på att backa runt hörn och parkera - det finns det kanske bättre förutsättningar för än rondellkörning.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar