onsdag 27 april 2011

åter till verkligeheten

Igår var det motvilligt dags att återvända till verkligheten efter några lata och lediga dagar hos svärmor och svärfar. Det var härligt att äta god mat, dricka gott vin, skratta tills man kiknar och helt enkelt ha det härligt! Barnen åkte tidigt i veckan och fick en hel veckas fammo- och faffamys. En hel hög fastrar, farbröder, kusiner och några hundar kom på köpet till barnens förtjusning. Här myser de på i fina lekstugan som faffa har byggt och fammo har inrett. Lerfrukost i solen är det bästa C och S vet. Om man har riktig tur kommer labradoren R på besök...

En sväng till IKEA hann jag och svärmor med också. Det brukar vara en given hållpunkt i programmet hos bästa svärisarna. Den här gången var inte inspirationen på topp för min del, men de här fina parymflaskorna som jag suktat efter länge fick i alla fall följa med hem. Bästa mannen gjorde åverkan på mina parfymer och fyllde över i de här juvelerna. Himla tjusigt, men fy vad det luktade i köket :-)


En sänggavel har jag och maken äntligen hunnit fixa. Stommen är någon slags playwood från gömmorna, därefter ett lager vadd och slutligen ett tyg från IKEA. Det känns skönt att äntligen ha den på plats.


Ha en skön onsdag. Själv ska jag straxt bege mig till jobbet efter att ha varit hemma med sjuka barn på förmiddagen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar