måndag 28 mars 2011

lite sånt och lite sånt och lite sånt

En liten anslagstavla har jag och finaste mannen pysslat ihop. Fönstret har från allra första början hängt i mitt barndomshem anno sekelskiftet (det förra alltså). När jag flyttade hemifrån gjorde pappa om det till en spegel med ett spegelglas i varje ruta. Så har det sett ut tills för ett par månader sedan när hela spegeln brakade i backen och spegeln gick i tusen bitar. I någon inredningstidning har jag sett en likande sådan här och blev inspirerad. Nu är bara frågan vad som ska hänga på den? Kanske något favoritrecept och den där sinnesrobönen som så ofta behövs i detta hus. Här är fyndet jag skrev om igår. En kökssoffa för 150 kr. En rejäl omgång med slipmaskinen och vit färg som kommer den att bli en pärla i köket. Lite nytt tyg hittad jag på åhléns.
Med många smutsiga små fingrar och ett pälsmonster vill jag ha ett avtorkningsbart tyg. Det här bedårande är en vaxduk - inte sådan där glansig utan lite mattare för 149 kr. metern.
I brevlådan låg en tjock bunt inspiration! I fredags fick jag äntligen ändan ur vagnen och framkallde foton. Dessa är nog från september och framåt.. Nu har jag något att scrappa med ett tag framöver.
Ha en skön mådagskväll. Här är det hostiga barn som gäller. Tänk vad lite man kan göra när en prinsessor bara hostar och hostar :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar