tisdag 22 mars 2011

kortinspiration

Halloj alla fina! Idag är det verkligen vår i luften även häruppe i den, som chefens skulle ha sagt, norresta delen av vårt avlånga land. Det är härligt att solen skiner på blekt vinterskinn, men mindre trevligt med ankeldjupt vatten på gatan och allt damm och elände som syns när solen skiner. Det gäller väl att ta på sig den där selektiva synen...

Fina fina C på jobbet ska överge oss för nya utmaningar och det svåraste jobbet av alla - att bli förälder. Detta "gravölades" på jobbet med tre-rätters lunch på fina restauranskolan här i stan. Om ni har en sådan ska ni genast spana in om de har lunchservering. Tre- rätters för 105 kronor är verkligen som hittat! (nervösa och finniga fjortisar kommer på köpet *ler*)

Eftersom tiden som nybliven förälder är obegränsad *hihi* fick hon en kokbok i present av oss. Jag fick i uppdrag att pyssla ihop ett kort till tillställningen. Här är resultatet.

Rosa kortbas från Tiimari, prickiga papper från något jätteset som mannen ropat in på Tradera (här ska man hålla koll för här kan man verkligen fynda scrapbookinggrejor!) papper med blommor från basicgray. stämpeln med igelkotten från Penny Black - färglagd med promarkers och lite glitterlim :) På tagen står det "njut varje minut" remsorna har jag kört genom en dymo (en sån som präglar - finns bland annat på Claes Olsson) Det runda röda pappret är cardstock som präglats på en fiskars präglingsplatta. Bebisfötterna och halvstenarna från gömmorna. Den supergulliga spetsen har älskade lillasyster J knypplat (!) till mig. Inne i kortet har jag skrivit av texten från Ett barn ska jag ha. E är utstansat med cuttlebugen alfabetet heter typewriter. En liten bebis från panduro (mina första stämplar) fick också plats.

När jag pysslar gör jag det sällan ensam. Stora C blev så inspirerad att hon vevade bokstäver med sådan fresensi att det flög bokstäver över hela pysselrummet. Här är resultatet.

Ha det gott alla fina!

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar