söndag 9 juni 2013

Snipp snapp snut så var hela helgen slut

Den långlediga helgen glider mot sitt slut. Vilken helg! Stughäng, skolavslutning, långresa, prinsessbröllop, hajkbesök och uppladdning inför ridläger. Å allt ackompanjerat av fantastiskt väder! I andra delar av stan (läs över hajkområdet) har åskan mullrat så marken skakade, men hos oss ha det varit soligt och stilla.

Som avslutning på helgen lyxade vi till det med pannkakslunch - ja just det PANNKAKOR- inte plättar!
Till det gjorde vi rabarberkompott på rabarberna från fammo och faffas bautabuske. Det var väldans mumsigt!

Så här många lediga dagar fyllde med oförutsedda händelser är kämpigt särskilt när man är 6 år och har en väldigt stark vilja. Det blir många konflikter både mellan syskon och med föräldrar. Idag sa jag till mannen att man kanske skulle låna ut barnen till nån som går med barnlängtan. Låna en sjuåring och en sexåring och åk på valfri stormarknad. De får inte handla något - puh vilket preventivmedel :-)

Missförstå mig rätt - jag älskar mina barn och de är det bästa som hänt mig. Det hindrar mig dock inte från att ibland längta efter att få göra saker själv, att få prata färdigt och välja TV-program (från hela tablån inte bara Bolibompa)


Det är klart att sådana här gåvor får en på bättre humör en stund. (samtidigt som man hoppas att det inte kommer någon granne med ilskna synpunkter på att barnen plockat av deras syrenbuske...)


Så här fina violer fick jag idag. Sen fick jag medla i den väpnade konflikten om vilken vas som skulle användas och vilka blommor som skulle vara i vilken vas, men man får vara tacksam för gåvan.

När jag kom in och skulle skriva det här inlägget började jag med att kolla de bloggar jag följer. Där har underbara Clara skrivit ett inlägg om sitt liv med barn som, ja, eh, kanske inte riktigt överensstämmer med mitt inlägg. Läs gärna Claras inlägg och tänk vilken tur att vi är olika.

Ha en skön söndag allihop! Jag ska delta i kvällens utmaning på facebook. Där ska vi skapa ett valfritt alster utifrån bokstaven P. Alla dekorationer ska börja på p. hmmm papper, pärlor, punchat, prickigt, poesi, prutt, popcorn, pollen, pompoms...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar