torsdag 31 januari 2013

Ren och skär njutning

Veckans städning är till ända. På jobbet har vi diskuterat det här med städning idag. Nån ville ha städhjälp å nån ville städa i dagsljus. Själv vill jag gärna städa själv. Jag skulle ha svårt att förvänta mig att någon annan skulle städa efter mig. Detta trots att de får betalt.

En annan anledning till min städnjutning är att jag tycker det är terapeutiskt att städa. Samtidigt som man plockar, röjer och skurar med grumme citronsåpa röjer jag mina tankar.

En annan av mina vänner städar med ett glas vin och favoritmusiken på stereon. Det är inte heller ett dåligt sätt att städa!

Idag blev det lite extra städning -av misstag. När jag glad i hågen skulle städa och skura tvättmedelsfacket till tvättmaskinen då tappar jag en kork i avloppet i handfatet. Å nej den gick inte att få upp :(

Tur att jag har världens bästa man som skruvade isär vattenlåset och fixade biffen!

Nu kan jag njuta av en ren och skär torsdag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar