söndag 27 januari 2013

pappermani

Okej det är lika bra att erkänna jag är manisk när det gäller fina papper (och pennor). Jag har mycket svårt för att låta ett snyggt presentpapper förbli oköpt i affären. Man kan liksom inte få för många vackra papper. Problemet är ju att jag inte har hjärta att använda dem sen. Alla papper kan alltid sparas till Den Där Speciella Presenten. Tyvärr är utbudet av finare papper lite skralt i vår stad. Det är mest billigt tunt papper. De är super till stora presenter, men inte riktigt vad jag helst vill ha.

Här hos oss är det högsäsong för presentinslagning just nu. Här är veckans presenter. Det var  prydliga fyrkantiga paket och jag fick tillfälle att slå in dem i tapetrester. Det översta med blomman tycker jag gör sig bättre som presentpapper än som tapet - i alla fall i vårt hus. Organzaband från Dunkan för 2 (!!) kr/metern och ett blingit hjärta från gömmorna.

Det undre svartvita är överbliven tapet från C:s rum :-) Svart snöre och en polkagris!

Barnen har gjort korten med lite assistans. Det är inte helt enkelt att hjälpa dem båda på olika ställen i processen. Det är bara att acceptera att jag aldrig kommer att passa som förskollärare!


Kortet är ganska finurligt. När man drar i tagen kommer det ut en hälsning på varje sida. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar