tisdag 8 januari 2013

helt galen

Världen börjar återgå till det normala med jobb, skola och förskola. Det har fört med sig ett stort behov av rensning och städning för att vardagen ska fungera. Jag har ett ställe som jag verkligen tycker om att städa - det är pysselrummet. Det är en ren fröjd att sortera och plocka, titta och känna och mitt i allt låta sig inspireras av allt fantastiskt skapande som finns. Jag har till och med lurat ut maken på pintrerest. Åååå vad det finns kreativa människor och fantasiska idéer.


Presentpapprena har fått flytta upp på skrivbordet och ner i en soptunna utan lock. Det gav en bra överblick till alla fantasiska papper. (på pinterest fick jag tipset om att klippa upp en toarulle och sätta runt pappersrullen för att hålla ihop rullen)


Här är mina pappersblommor med skaft i en Majasäker burk. Från början hade jag en burk utan lock, men då hade jag blommor över hela pysselrummet när katten hade fiskat ur dem ur burken.

På facebook snubblade jag idag över en grupp som samlar kreativa bloggar - helt suveränt! Där lägger man upp sin bloggadress när man gjort ett nytt inlägg och man kan söka på kortmakare eller broderier eller vad man nu behöver inspireras i - skapande bloggar heter gruppen.

På facebook fick vi också en alldeles fantastisk inbjudan - till finaste vännernas bröllopsfest! För att fira att de varit gifta i 10 år - herregud vad tiden har gått fort. Det var ju för sjutton förra sommaren typ!

Fast å andra sidan är den bara drygt en månad kvar till jag och maken har varit gifta i 8 (!) år. Det var ju också typ förra året. För det kan väl inte vara så att vi blivit åtta år äldre? Möjligen lite klokare, men inte äldre det går jag inte med på. Undra vad man ska hitta för något sätt att fira att han med stort H härdat ut med mig i åtta år. Kanske det är för att sången som spelades på bröllopet fortfarande gäller?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar