söndag 7 oktober 2012

Swingcard, drakar å en spark i baken!

Idag har jag gjort min första utmaning i Facebookgruppen " en kväll en utmaning" verkligen en inspirerande grej!! Jag trampade omkring hela förmiddagen och väntade på de sista riktlinjerna för utmaningen. Det var tre delar:

Gå ut och rör på dej

Filosofera över ett i förväg givet ord

Skapa utifrån din inspiration

Ordet vi fick var LUFT.

Fina mamman från Sst inviterade mig på dogprommis i duggregnet och höststormen - precis vad jag behövde. Tur man har en vän som är en vandrande spark i baken!

Hela dagen har jag försökt skapa detta kort, det blir lite här och lite där ( tack för ett pysselrum!!). Resultatet blev detta swingcard där luft var inspirationen. På framsidan en fågel och en luftballong samt hälften av ett ordspråk som för mig är nära förknippat med den vandrande sparken i baken :-). När man öppnar kortet svänger mitten upp och visar en drake och slutet av ordspråket.

"Det är i motvind en drake lyfter"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar