måndag 22 oktober 2012

House of Lola

Jag brukar ju sällan skriva om kläder på bloggen. Inte för att jag inte är intresserad av kläder och mode utan för att jag inte ser mig som något orakel direkt. Idag tänker jag göra ett undantag och tipsa om två saker.

Igår var jag på klädparty på Sst. Ett mycket trevligt sådant! Gott fika såg det ut att vara (bigg No no när man viktväktar som undertecknad) och många trevliga damer. Det är något speciellt med tio kvinnor i bara underkläderna som prova olika kreationer och berömmer varandra. Märket som försåldes - house of lola - är nytt för mig. Det är mjuka sköna kläder i lite annorlunda design. En hel del är lite oversize och alla plagg har väl arbetade detaljer. Efter modigt övervägande beställde jag en kjol och två överdelar.

 bild lånad från House of Lola

Mitt nästa tips gäller stövlar.

Jag har alltid älskat stövlar - särskilt sådana där som flygvärdinnor brukar ha. Jag tycker det är så snyggt med snygg kjol och fina stövlar. MEN jag har så breda vader att det brukar vara en mardröm att prova stövlar och de flesta jag har är från den tid då stövelskaften var anpassade för instoppade byxor.

För några år sedan snubblade jag över stövlar på scorett. De säljer stövlar med olika skaftvidder till okej pris. Vidden är från S til XXL och jag med mina värstingvader klarar mig med XL och då får jag i en smalare byxa. Det här är en av årets modeller och den som ska få följa med mig hem i eftermiddag.

bild lånad från scorett

På torsdag blir det klädparty igen - den här gången Me & I hos fin kollega. Vi får se om jag hittar något där också - jag har siktet inställt på ett par mjukisbyxor till min unge som ser ut som en stork. det är inte lätt med långa ben! Det är ett problem ungens mamma aldrig haft... jag har alltid fått lägga upp alla byxor och aldrig sett ut som jag väntar på högvatten.

Nå det är väl det där med att gräset alltid är grönare på andra sidan :-)
Ha en fin tisdag allihop!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar