söndag 3 juli 2011

semester och en ny bekanskap

Efter en hektisk vår och försommar har den äntligen kommit - den hett efterlängtade SEMESTERN!! Mannen och barnen gick på semester och sommarlov redan till midsommar medan jag fick kämpa på en vecka till. På mitt jobb är det inte fråga om att gå ner på halvfart innan semestern - nä det är högsta tempo in i det sista.


Nu får jag konstatera att jag kan inte göra mer - nu är det min tur att vara lat och ledig i fyra lååååånga veckor. Vi har inget planera mer än en vecka norrut hos fammo och faffa och kanske en tur till en lite "stuga" i skogen..


Lagom till semestern flyttade det in en ny bekantskap i vårt lilla hus. Återigen en halvtrasig liten rackare, men den här gången med lite fler ben... Tillåt mig presentera:


Försvarsmaktens Frick. En sex-månaders schäfersnygging på foder från Försvaret. Det är en blivande skyddshund som är rädd för sin egen skugga och älskar bollar, frisbies, barn och katter. Husets herre Sixten var väl inte lika imponerad men härdar ut och ger "lillkillen" en smäll på nosen vid behov.



Det är fler än mamma i familjen som flyttar ut på sommaren. Här har Barbie fått ett sommarhus - inrett och klart. Kanske även det hinner få lite ny färg och nya tapeter under sommaren..

Pärlplattetips 1.

Här är det full pärlplattning snudd på dygnet runt. Granntjejen är stående gäst till lilla S stora fötjusning. Här MÅSTE pärplplattorna strykas. Jag är nog en ovanligt klantig mamma för jag har förstört mer än en pärlplatta genom att stryka på taggarna. Detta tills jag lärde mig av de riktiga proffsen att sätta maskeringstejp på pärlplattan och sen stryka på - utan den taggiga plattan.


Tips nummer 2.
Jag hade ingen lust att sabba mitt nya fina monsunstrykjärn med allehanda kladdiga pyssel. Jag begav mig därför till återvinningen och fyndade ett gammalt, fullt fungerande elstrykjärn utan ånga för 40kr. Alldeles utmärkt för kladdiga pyssel som pärlplattor och strykapå-grejor. Jag älskar nagellack! Det vet barnen och alla grannbarnen som kommer och vill måla naglarna i parti och minut. Jag kände att jag dels behövde lite färg i nya toan och dels slippa oroa mig för att barnen får tag i nagellacken på egen hand. Vasen vas från IKEA kom väl till pass och allt hamnar på översta hyllan i toan - snyggt och utom räckhåll för klåfingriga beauty queens.

Nu ska jag ut och njuta i solen!


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar