måndag 20 juni 2011

tiden går fort när man har roligt

Lite pysselrumsförändring


Det har varit en intesiv tid för oss här. Familjen som länge varit fem är numera fyra. Det är med blandade känslor man skickar sina lånebarn vidare. Det är människor som kliver in i ens liv och sen kliver de ut, men de har ju för alltid gjort lämnat fotspår i våra hjärtan!


Här är vi hemma idag för att brudarna är febriga. De är betydligt piggare idag än vad de var igår - så imorgon får det nog bli förskolan. Det är ju trots allt sista skälvande två dagarna innan sommarlovet och för C skolan...


För att sysselsätta mig med något annat har jag städat och gjort om i mitt pysselrum. Syftet med makeovern är få mer inspiration att faktiskt komma igång med något pyssel.


Här är mina fina papper från Stockholm - de hänger på en kökslist från bruka.

Jag tycker om att se mina fina papper.




Ovanför hänger mitt fina CD-ställ som mannen fyndat. Vad har jag i? Jo omonterade stämplar. Så här har jag stenkoll på dem allihop och de är lätta att ta med på pysselträffar och småstämplar försvinner inte.


Här är min fina symaskin som jag har ärvt efter min älskade farmor!


Bokhyllan Janne har fått flytta in och i den flyttade mitt syskrin och mina fina tyger. Det fina silverfatet vid väggen ska bli ett brickbord på vår nya altan på baksidan.


En liten bild från nya hörnan få det också bli. Bordet har mannen fyndat på återvinningen. Fina skomakarlampan är också arvegods från fina farmor. Gungstolen från loppis - å vad jag önskar att jag hade en sådan när tjejerna föddes. Världens bästa bebis-och-mamma-sövare! I den ett fårskinn från IKEA och en kudde som egentligen är en väska som min fina mommo har gjort.



Ha en skön midsommarvecka! Vi ska vara hos världens bästa fammo och faffa och tjejerna har börjat nedräkningen dit och frågar varje morgon om vi ska åka idag! Det blir mysigt. Det är något särskilt att fira midsommar där solen lyser hela natten! För en sörlänning som jag blir man lika tagen varje sommar. Vi håller tummarna för att solen är framme och myggorna borta!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar