måndag 28 februari 2011

Nya vänner.....

Mellan C har husets minsta rum. Det är så litet att det knappt kvalificerar sig som ett rum alls egentligen. Eftersom hon är den som kräver minst yta och inte har så många saker var hon nöjd med det minsta rummet. Det gäller bara att få det som hon vill ha det. Rummet ska tapetseras om och golv och tak ska bytas, men eftersom det är sådant där läbbigt segeldukstak är det lite av ett projekt och får ske till sommaren när barnet är någon annanstans.

Det är ju ingen vanlig tjej. Rosa och "tjejegrejor" är bannlysta och om jag presenterade något sådant skulle hon sträcka ut underläppen, skaka på huvudet och säga ei! (finska för nej (alternativ skitner dig morsan) ) Helst ska det vara star wars. Vet ni hur svårt det är att hitta ett gardintyg som duger åt en starwars -nördig femåring med en vilja av sten??

Dett tyg fick faktiskt godkänt och jag och rumsinnevånaren svängde ihop en gardinkappa i går eftermiddag. Lampan i fönstret har en glaskula inuti så det ser ut som en stjärna. Trots mina tappra försök och ett besök på Claes Ohlsson *urk* funkar inte lampskrället! Jag får ta med den till elaffären och vifta lite med ögonfransarna så kanske de kan indka någon slags sista hjälpen på lampan.

Barnet har en far som hittar allehanda märkliga saker på internet. Dessa helkroppsstora affisher har ha hittat här. Han kastade lystna blickar på Darth Vader och hotade med en affisch i vardagsrummet... (När jag ser den där Vader tänker jag på bästa C som fick sitta på dammsugaren och låta som Darth Vader för att få vara med storasyskonen och leka.. jag gissar att älskade maken har andra minnen av den där svarta plasttönten)

Barnet var ialla fall synnerligen nöjd!


Rummet från dörren - ingen bra bild, men kolla in lasersvärdet bervid sängen. Tack och lov har ljudet på larsersvärdet lagt av :)


En något trevligare avslutning. Den här idén kommer från min mamma. Det är vykort med månaderna från sådana där ljuvliga gamla skolplanscher. På varje månad har jag skrivit in vilka släktingar som fyller år. (Ramen ska få en annan färg så småningom. Jag tror det får bli en decupage-utmaning)

Ha en skön måndag. Här hoppas vi att detta ljuvliga vår-vinterväder fortsätter ett tag till!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar