måndag 13 december 2010

tredje advent

Idag ser vår lilla stad ut som Viktor Rydbergs Tomten. Det är -20 grader kallt och träden är vita av rimfrost. Vi har överlevt luciafirande på världens bästa förskola. Det är inte utan att man blir lite blöt i ögat av att de de små knattarna stödteckna tänd ett ljus.

Förra veckan fick jag paket! Å vad det är roligt att få överraskninspaket! Det var fina pysslarna som öppnade sin julkalender och här är vad jag fick för fina pysselsaker. Det var inte utan att det följde med lite inspiration.


Min fina vita amaryllis håller på att slå ut! Den och mina härliga ljuvligt doftande hyacinter är det enda jag kan glädja mig åt i inredningsväg just nu. Eftersom bygget pågår lite överallt och framförallt i kök och hall så innebär det att mitt skafferi står i lådor under trappen och jag har ingen aning om var någonting finns. Ytterkläderna hänger på en tvättställning i vardagsrummet och huset är bokstavligen upp-och-ner. Missförstå mig inte, jag är oerhört tacksam för att det snart är klart men det är svårt att hitta någon julstämning i detta kaos.

I söndags bakade vi lussekatter jag och barnen. Jag måste erkänna att det var en hög grad av konstnärlig frihet hos baren.


Jag måste bara visa mina Nobelpinglor. På världens bästa förskola firades Nobelfest i torsdags. Mina pinglor var lite olika entusiastiska. Den ena (S) har tjatat och tjatat och spanat in varenda volang- och paljettklänning i staden. Den andra (C) har skakat på huvdet och trycket ut underläppen och sagt "ei" till varenda förslag. Till slut lyckades vi enas om en mindnattsblå velourklänning från Åhléns. Frisyren skulle dock bestå av rastaflätor (!). (Man kan verligen se entusiasmen i ögonen..)


Till den som fick Nobelpris för att vara så bra på att vara Rapunzel hittade vi en rosa dröm som hon högst ovilligt tog av sig på kvällen :)

Ha en trevlig tisdag!







2 kommentarer:

  1. Vill Du vara med på en oförglömlig kväll?
    Förföras in i en spännande ny värld av roliga vuxenleksaker? Nu söker jag personer som vill vara med på ett träningsparty, ett gyllene tillfälle att få känna på lite annorlunda underhållning, för Dig och kanske Dina vänner/väninnor!

    Absolut inget köptvång!

    Vill Du veta mer?
    Tveka inte, kontakta mig på:
    0767 - 72 61 86
    jennifer.karlsson@himmelriket.se

    SvaraRadera