lördag 25 september 2010

Layouter och kort

Här kommer lite scrappade alster. Först ett kort som storJ och jag gjort tillsammans till storbrorsan som tagit körkort! Pappret och stämpeln är från panduro. På bandet har vi stämplat grattis med en stämpel från Penny Black. Vägmärkena är gjorda med dymo. De snygga gubbarna inne i bilen har J ritat på fri hand!
Här är en LO (layout) från ett rekordförsök till Rekordbyrån. Två olika papper från gömmorna och lite dekorationer från samma gömmor. Texten på sidan har jag gjort med dymon. Jag ska remsor av cardstock som är lika breda som tejpen till dymon. Sen matar man in pappersremsorna i dymon som om det vore tejp. Därefter har jag chalkad dem för att texten ska synas bättre.



Här kommer en Lo om vårt besök på en utställning med ormar och spindlar! Barnen fick känna på ormarna och det var en riktig upplevelse! Jag har måttat och skurit ihop bilderna och en bit cardstock så att de ska bilda en enhet. Texten har jag skrivit med vit sakurapenna (som jag inte riktigt blir kompis med). Som effekt har jag sytt korsstygn med guldtråd för att hålla samman bilderna. Samma guldtråd bildar spindeltråd till vänster i bild. Ormen längst ner är utklippt ur broshyren för utställningen och fastsatt med 3D kuddar.


Det här är en ovanligt mörk LO för att vara mig. Rundeln är stansad med en cornerpunch från Arkivet papper och design. Den översta bilden är tagen förra sommaren på S och moffa G. Den nedre bilden är ungefär 27 år gamma och föreställer mig och ängelmoffa W.

Jag hoppas det kan vara till lite inspiration!
Ha en skön lördagkväll!
Maria





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar