fredag 6 mars 2015

fredagsfint delux och ett nytt kapitel i livet


Tänk att ens hus aldrig är så fint som när man inte längre ska bo där. 
Ja så är det. Vårt lilla hus i staden är till salu.
 Hela veckan har vi städat, plockat och fixat för att fotografen skulle komma. 
Allt som inte får synas är bortstädat och intryckt i någon garderob.
 Jag var till och med tvungen att köpa nya kuddar - jag som avskyr prydnadskuddar.
 I protest köpte jag en med Nadja Wedins underbara mönster. 
Jag får väl rama in kuddfodralet sen..


Micron åkte in i skåpet och det blev grönt på köksbänken 
(på köpet blev det rejält städat bakom micron)


Hmm det är rent i vardagsrummet, ingen hund i soffan och det finns soffkuddar 
- som inte ens någon mosat.


Finstädat i sovrummet


Kolla köket - inte ens en liten tidning på fel ställe. Man känner ju knapp igen det ;) 



Det är intressant det där med säljfotografering
 - toapapper bort, sladdar bort, sopkorg bort osv. 
Nog begriper väl ändå vanligt folk att man har toapapper på toa 
- känns som det vore värre om man inte hade det...

Men nog ser väl vår toa alltid ut så här??
 Vi har ju alltid rosor på dass - eller hur?
 (å kvinnor fiser inte)


En hall utan skor i en grusig hög - måste vara en utopi


Var ska vi ta vägen då? Jag har hört att parkbänkarna är billiga så här års.
Nej vi ska bli Pitbor - Sjulsmark närmare bestämt. 
I det här alldeles underbara, lagom stora huset
 med ganska mycket gräsmatta (16 ha) flyttar vi in i början av sommaren.


Då är det dags för en ny spännande tid på landet :)


Nu får vi bara hoppas att någon vill köpa vårt lilla hus i schtaan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar