torsdag 19 februari 2015

I nöd och lust

Tänk att idag för precis 10 år sedan hade jag alla världens fjärilar i magen och var alldeles, alldeles nygift med med mest underbara mannen i världen. Detta efter en vecka av magsjukor, matlagning, frustration och fantastiska människor.

Vi sov med två ostron under sängen (!) som skulle gynna fruktsamheten. Nu hade jag ju de berömda bröllopsskorna så fort var det gjort så var C på väg.



När man står där på kyrktrappan - efter all planering - i mammas päls och snö i urringningen
då kan man inte se 10 år framåt i tiden. Men de där åren går betydligt fortare än man tror! 

Nu har vi klarat av småbarnsåren med både livet, förståndet och äktenskapet i behåll. Det har varit slitigt ibland men det finns helt enkelt ingen annan jag vill bli gammal med. Jag gillar den sjuka humorn, djursamlandet (säg det inte till honom) och de vansinniga projekten. Jag älskar också den fantastiska pappan och den obotliga romantikern (när vi väl rett ut att skruvdragare och popcornmaskiner inte är romantiskt).



Ni ser ju bara på presenterna - jag fick fina smycken och han en bok om hur man renoverar gårdar :-)
men med lite tur följer det ju med ett ganska dyrt hus med den där boken så jag tror att han är ganska nöjd ändå.

Nu ska jag bläddra lite i vårt album från bröllopet och se mina vänner 10 år yngre och med snapsmuggar som ögon och sockerbitständer.. Ni kommer att va så schnygga allihop!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar