fredag 23 januari 2015

strövtåg i schtorstan

Igår var jag en heldag (väldigt bokstavligt) till hufvudstaden för kurs om social dokumentation. Jag tycker att det är så lyxigt att få en heldag själv. Att få fylla på med klokskap och att får gå där bland alla människor och inspireras. Ett ytterligare plus var att kursen var i mina gamla trakter på Kungsholmen. Inte vid Länsstyrelsen utan vid Fridhemsplan,

När jag är i Stockholm har jag några måsten på min inspiration och kanske shoppa-lista 

fantastiska detaljer, industristil och smart förvaring. Varje gång jag går in önskar jag att jag inte kommit med flyget så jag faktiskt skulle få med mig något hem (Johan är förmodligen lika tacksam för att jag kom med flyget så jag inte bär hem en 30 kilos kroklist eller ett handfat)






här har jag tjuvfotat några inspirationskort i butiken - måste testa båda varianterna!

Jag brukar försöka handla från fysiska pysselbutiker. De är lite dyrare men servicen är super. Här är den alldeles fantastisk.




Några saker fick följa med hem :-)

Lite snören från Granit

De här helt magiska öronpropparna från Designtorget - rekommenderas mycket varm!


En ny handväska eftersom hundskrället åt upp handtaget till min gamla dyrgrip *buhu*



Å lite pysselgrejor från Pyssloteket och Slöjddetaljer.


Ha nu en fin fredag allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar