söndag 18 januari 2015

Jag ser ljuset!

Äntligen börjar vi se ljuset här i norr. Idag har det varit så där kallt, klart och krispigt som man längtar efter hela den eländiga hösten. När det börjar vara ljust på eftermiddagskaffet och man verkligen kan känna att snart, snart så vänder vi mot ljusare tider och en aning om vår.

Nu verkar det i och för sig som att våren tänker vänta på sig i alla fall nästa vecka. Väderprognosen lovar -27 så det gäller att skynda sig in med tulpanerna. För visst är det så att man inte riktigt kan klara sig utan dessa vårmarkörer - inte jag i alla fall. Jag måste ha minst en ny bukett krispiga tulpaner per vecka. (sen får jag gömma dem för katten som annars äter upp dem eller biter av blommorna - bara för att jävlas)

På tal om nämnda katt. Här är han på ett av favoritställena. I trappen med god utsikt över hundar och ungar. Han kan också se in i köket så han är den första som ser om någon närmar sig kylskåpet.



Hu vad det är svårt att fota när det är så mörkt. Här blev det städning och omflyttning igår. En murgröna i en cylindervas fick vara kompis med en brevpress och originalutgåvan av Nils Holgerssons underbara resa,  


Jag tycker om att möblera om och städa och fixa. Framförallt tycker jag att det är skönt att gå in i en ny vecka med den gamla väl utrensad och bortstädad. Att jag sen fick krypa ner mellan rena och manglade lakan var bara en lycklig bonus.

Nu blir det ett par avsnitt av Marco Polo på netflix och fotbad för att de där "fotsockorna" verkligen ska göra jobbet. Avfallet har börjat och jag vill att det ska bli fort klart så jag skyndar på det lite.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar