torsdag 11 september 2014

Torsdagspiff

Det är inte klokt vad tiden går fort! Det var ju alldeles nyss söndag och imorgon är det fredag. Det har varit en utmaning för mig att hitta tillbaka till jobblunken efter en ledig sommar. Det händer mycket på alla fronter och jag har haft lite svårt att sortera och prioritera. Jag hoppas att jag ska hitta rätt i denna röra och att jag vågar utmana mig själv utan att tappa bort mig.

Jag är ju en sån där som gillar rutiner, ordning och var sak på sin plats. Det gäller både fysiskt och mentalt. Jag tror det är därför det här med att städa på torsdagar är så viktigt för mig. Det är ett slags bokslut över halvätna makaroner och otvättade strumpor. Efter att ja dragit fram som en orkan genom huset får jag gå in i helgen med lite större frid och lite mer möjlighet att göra det jag vill istället för det jag måste.

Idag blev det lite extra städ när jag dessutom fick för mig att flytta runt och bära fram.


Lite nya blommor i fönstret.


Makens halva stol som sängbord, jag tror det kan funka


En gammal stege från stugan har fått nytt jobb som handdukshängare. 
Med 6 pers i familjen gäller det att hålla reda på handdukarna. Vi kör en färg för var och en.

Ha nu en skön torsdag! jag ska försöka hitta inspiration till att vara med i en kväll en utmaning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar