måndag 26 augusti 2013

En sann historia

Åsså var den första dagen efter semestern avklarad. Det var kul att vara tillbaka och det kändes inte att jag varit borta. 

Lilla S har dragit på sig en förkylning och maken har varit hemma. Av dramatiken förstår jag ju att det är där man skulle ha varit!

Lilla S ligger i soffan med Sixten på benen. Hon piper att "pappa jag tror det är en fågel här inne". Maken går ner för trappen och möter skata (!). För att undvika frontalkrock med pippin viftar han undan fågeln. Den ofrivillige gästen väjer för faran och brakar rakt in i fönstret. Nedanför for Sixten omkring som en jakthund på speed. 

Den stackars skatungen for på nytt iväg mot mannen som återigen viftade bort den. Skatan flög upp på ett skåp med Sixten efter. Därifrån for fågelskrället upp på frysen. Katten for som en tokig på golvet nedanför. Fågeln flög upp och ner några gånger och ådrog sig hjärnskakning mot taket och landade slutligen... Ja just det bakom frysen.
 
Vid det här laget är maken lagom road och måste dra fram kyl och frys för att befria en förvirrad skatunge från frysflänsar och en tokig katt. 

Till slut fick ett oväntat verktyg och maken rådighet ut den stackars fågeln upp på taket och utom räckhåll för både frysar och katter. 

Nu var det bara dags att ta rätt på allt bajs den livrädda pippin sprutat över köket.

Visst har jag sagt att jag har världens bästa man!

1 kommentar:

  1. åhh fy detta är min största fasa jag älskar inte fåglar r typ livrädd för dom och att få in en i huset... OMG!!! Hoppas helgen varit bra iaf, Var rädd om dig, Kram Linda

    SvaraRadera