onsdag 10 april 2013

På konferens för trygghet

Idag har jag haft förmånen att närvara vid den nationella trygghetskonferens som just nu pågår i vår stad. Det är alldeles fascinerande att höra alla kloka människors tankar om hur vi ska skapa ett tryggt samhälle. I alla samhällets delar. Det är en modern konferens som uppmuntrar kommentarer på twitter - en diskussion i konferens -sånt gillas!

Mitt i allt fick jag också tillfälle till ett möte som nog kan bli alldeles alldeles fantastiskt! Jag har gått och klurat på en idé och ett projekt under en längre tid. Med mitt elefantöra hörde jag att någon annan haft samma tanke och varit snabbare på bollen. Jag var välkommen att hänga på- hur är inte klart men jag har en bra känsla för det här.

Imorgon ska jag lyssna på fler spännande föredrag om trygghet och på morgonen ska jag lyssna och delta i en frukost med våga-projektet. Jag gillar att ha många bollar i luften och är alldeles för nyfiken för att inte försöka vara överallt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar