tisdag 4 december 2012

på en skör tråd



Igår tog jag ett stort steg ur min trygghetszon. Jag ska ju som bekant på fina festen på lördag. Jag är också släkt med Lucy- urtidskvinnan vilket innebär att jag har gott om hår i ansiktet. Det är säkert för att jag inte ska frysa ihjäl här uppe i kylan. Nu för tiden finns det ju bättre sätt att värma sig än hår i ansiktet. Så håret åker bort - oftast med pincett, men det gör ont och jag bruka nypa mig så illa.

 Jag har länge velat prova att ta bort håret med trådmetoden. Kvinnor från mellanöstern har ofta så snygga ögonbryn så jag ville verkligen prova detta sätt att ta bort håret.

Jag bokade "hela ansiktet" och gled in på salongen i går eftermiddag. Ute var det -21 grader.

En erfarenhet rikare och många hår fattigare kan jag varmt rekommendera detta sätt! Hela ansiktet visade sig vara mycket bokstavligt. De enda hårstrån som finns kvar i mitt ansikte är de i ögonbrynen. Varenda litet hårstrå på kinderna, på överläppen (aj), på hakan och vid öronen (mycket aj) försvann under tråden. Priset på 250 kr för hela ansiktet var helt okej.

Nu är ansiktet lent och fint och ögonbrynen är mycket välformade.

Maken blev så nyfiken att han kolla instruktionsvideon på youtube - vi får väl se om han slår sig på en karriär som trådare...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar